lauantai 11. tammikuuta 2014

Yksitoista kertaa yksitoista eli tilannekatsaus

Tänään on yhdestoista päivä yhdentoista tavoitteen kanssa elämistä. Lupailin hienoa taulukkoa tavoitteiden mittareista, etenemisestä jne., mutta se on vielä hieman keskentekoinen. Tässä kuitenkin lyhyet sanalliset selitykset siitä, kuinka ns. homma etenee tänään.

1. Kandin tutkinto

Olen selvittänyt opintojeni tilaa yliopistolta ja hyvältä näyttää. Ei tarvitse tehdä kuin tutkielma. Opintovapaahakemus on työn alla.

Etenee hyvin, vaikka varsinaista työtä en ole tehnyt, vain siihen valmistavia asioita.

2. Maisterin tutkinto

Ks. yllä. 

Etenee vasta 1. tavoitteen jälkeen.

3. Painonpudotus

Otin alkupainon, johon painoa vertaan vasta loppiaisena. Olen noudattanut nyt viikon 5:2-pätkäpaastoa, joka tuntuu sopivan minulle oikein hyvin. Kävelylenkit kaverin kanssa aloitettu.

Etenee hyvin. Vajaan viikon pudotus 0,75% alkupainosta.

4. Polvi kuntoon

Lääkekuuri loppui ja tunnustelen nyt polven kuntoa ilman lääkkeitä. Kipua on, eli lääkkeet eivät parantaneet.
Kävelylenkki selkeästi rasitti polvea. Menen maanantaina ortopedille saamaan jatko-ohjeita.


Taantuma lääkityksen loppumisen takia.

5. Sokeriarvo

Otin tässäkin alkulukemat paastosokerista loppiaisena. Minulla on käytössä äidiltä peritty verensokerimittari, johon en hurjasti luota, mutta kaipa se kelpaa seurantaan kotimittauksissa. Viralliset arvot  sitten mittautan muualla. Alkuarvo oli itse asiassa jo alle tavoitteen, mutta rimaa hipoen eli  5,9. Seuraava mittaus maanantaina.

Etenemistä ei voi vielä todeta.

6. Nähdä valas

Olen jutellut matkasta serkkuni kanssa ja hän nimesi minut matkanjärjestäjäksi. Katsoin 30 päivää Jäämerellä -ohjelman Solovetski-jakson ja ostin divarista Vienanmeren maitovalaat -kirjan.

Etenee, mutta vasta perehtymällä aiheeseen.

7. Kävellä Kiinan muurilla

Siippa varasi matkan Kiinaan syyskuulle. Polvi oikkuilee.

Etenee, mutta polven osalta ei.

8. Syödä hummeria Madibassa Brooklynissä 

Sisko on innostunut lähtemään ja katselemme lentoja jo mahdollisesti helmikuulle.

Etenee vauhdilla.

9. Sieniä säilössä

Olen saanut tarjouksen sieniseurasta ja -kuskista.

Etenee, mutta odotellaan syksyä.

10. Viinakaappi tyhjäksi 

Siippa joi lasillisen viskiä työsuorituksen valmistumisen kunniaksi.

Etenee liian hitaasti.

11. Olen onnellinen

Olen ollut tyytyväisempi itseeni jo, koska sain tavoitteet listattua. Asiat ovat edennet mukavasti, vauhdikkaammin kuin luulin. Olen saanut paljon kannustusta ja tukea ja käynyt hurjan hyviä keskusteluja elämästä, onnesta, työstä, vapaudesta jne. Opintovapaan eteneminen luo suuria odotuksia.

Etenee hyvin.

Sääntöjä olen noudattanut. En ole ostanut kosmetiikkaa enkä vaatteita ja ruokavarastoja on tyhjennetty.
Huippusuorituksena paastopaivän linssikeitto, johon kaikki ainekset löytyivät kaapeista.



2 kommenttia:

  1. Ohjasin kuntosalin lahjakortin sinulle, mutten muistanut polveasi. Saatkohan sitä käytettyä. Joku on siis tämän tiimoilta yrittänyt sinulle soittaa.

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Itse asiassa tuli just täsmätarpeeseen, sillä reisilihaksia pitäisi alkaa vahvistaa. Ja sieltä soittivat tänään, menen torstaina käymään.

    VastaaPoista

Jätä kommentti, kannustus tai kritiikki! Kaikesta olen kiitollinen.